Kniepijn? SPARK Fysiotherapie Zoetermeer

Knieklachten?

Binnen 24 uur nemen wij contact met jou op!

In het kort: Wat is kniepijn & wat kan je er aan doen

Als het gaat om kniepijn, klachten aan de knie, knieschijf of knieband, ervaart men meestal pijn en/of instabiliteit. De pijn kunt u ook ervaren als u revalideert van een prothese of een operatie aan de knie. Fysiotherapie kan ervoor zorgen dat de pijn en/of instabiliteit verdwijnt en u ook sneller kunt revalideren. Wij van SPARK Fysiotherapie willen jou graag helpen met jouw klacht!

WAT IS KNIEPIJN

Stekende pijn, beperkingen in de beweging of een ongemakkelijk gevoel. Kniepijn kan overal vandaan komen en dus een indirect of direct oorzaak hebben. Vooraf is het belangrijk om jouw klachten en de oorzaak hiervan te begrijpen. Alleen zo kunnen wij jou op de juiste manier behandelen.

OORZAKEN VAN KNIEPIJN

Kniepijn kan meerdere oorzaken hebben. Enkele oorzaken hebben wij hier op een rijtje gezet:
●   Inactiviteit, oftewel, te weinig lichaamsbeweging
●   Overbelasting van de spieren rondom het gewricht door bijvoorbeeld zwaar lichamelijk werk of teveel sport;
●   Overgewicht
●   Gescheurde kruisbanden / kniebanden
●   Gescheurd kraakbeen
●   Gescheurde meniscus

IS MIJN KNIEPIJN ALTIJD ERNSTIG?

Enkele voorbeelden die hierboven beschreven staan klinken extreem, maar het gewricht is complex genoeg om te kunnen zeggen dat jouw pijn en de oorzaak niet altijd complex hoeft te zijn. Een simpele beweging of een val kan al ongelukkig uitpakken. Het feit blijft dat als jij klachten en pijn ervaart je hier zorgvuldig mee om moet gaan.

ONDERZOEK VAN KNIEKLACHTEN

Afhankelijk van de klacht en de oorzaak hiervan zullen wij een persoonlijk behandelplan opstellen om jou zo goed als mogelijk te kunnen helpen.

Door middel van diverse testmethode achterhalen wij de oorzaak van jouw kniepijn en ook stellen wij in overleg een plan op en bespreken wij uitvoerig elke vervolgstap.

Afhankelijk van de oorzaak van de kniepijn kan een fysiotherapeut helpen bij een snelle vermindering van de klacht. Massage of specifieke oefentherapie zijn hierbij de meest aan te raden vormen van therapie. Praten met een fysiotherapeut kan ook veel inzicht bieden. Deze kan je namelijk inzichten geven die je zelf mogelijk nog niet had over je klacht. Leefstijl- of gedragsverandering kan ook worden gestuurd door een therapeut.

Jouw persoonlijke herstelplan is erop ingericht dat jij zoveel als mogelijk in beweging blijft. Dus ons advies blijf in beweging en overleg samen met jouw Fysiotherapeut waar jouw kaders liggen en in hoeverre jij kan blijven bewegen, oefenen en vooruitgang kan boeken.

WORDT FYSIOTHERAPIE BIJ KNIEKLACHTEN VERGOED DOOR DE ZORGVERZEKERING?

Kniepijn, Kniepijn? SPARK Fysiotherapie Zoetermeer, S P A R K

NekpijnRugpijnSchouderpijnHeuppijnKniepijn